Carl von Macro

05.07.2011 19:00

Dnes jsem jen tak na zkoušku vytáhl Carla na zahradu. Nejdřív jsem mu ale nasadil mezikroužky na makro. Nemám to moc natrénováno, ale ostřit celým tělem o pár centimetrů je docela fuška. K jistě velkému pobavení sousedů jsem se na zahradě pokyvoval dopředu a dozadu a pokoušel se něco zaostřit. Ten hmyz je strašně rychlý. Nakonec se mi přece jen podařilo ulovit tuto pestřenku pruhovanou (Episyrphus balteatus Deg.). A po lehké úpravě myslím nevypadají ty fotky až tak zle. (Musím se pochválit sám, když mi sem nikdo nepíše. :) ) V pozadí je trocha šumu, ale drát do oka by byl asi horší. Délka těla pestřenky byla asi 1 cm a květ netřesku taky není zrovna obrovský. :-)

Canon EOS 40D + Carl Zeiss Jena Sonnar 135/3.5 + mezikroužky Pentacon.

Clona 3.5; čas 1/640 s, resp. 1/500 s; ISO 400.

Upraveno v ZPS 13: expozice, křivky, doostření.

 

 A jako bonus ještě sosající včelka... :-)

Canon EOS 40D + Carl Zeiss Jena Sonnar 135/3.5 + mezikroužky Pentacon.

Clona 3.5; čas 1/500 s; ISO 400.

Upraveno v ZPS 13: expozice, křivky, doostření.

 

Příklad, jak se dá z úplně zkažené fotky udělat slušná. Ať žije RAW! :)